Followers

Kehidupan Ini Cuma “Kisah Dongeng” Sahaja

Kenapa akue kata begitu ye lah … bagi sape2 pun…. mesti harapkan suatu yg indah muncul dalam hidup kan…. bagi akue plak mestilah yg indah itu ialah perkenalan atau persahabatan.. tp kadang2 terfikir juga ape nilai nye yg sebenar kalau semua tu hanya palsu ?? atau cuma Kisah Dongeng sahaja ? x kesah lah lelaki ke perempuan ke ? dalam cinta ke ape ke …. semuanya tumpas dgn satu sifat semula jadi manusia iaitu MUDAH BOSAN….. mcm habes madu sepah dibuang, ye lah dulu time nak kenal beria lah kan, tp bila dah kenal dah jumpa, tak lama tu makin menjauh dan makin senyap nak kata bz… dulu pun bukan sama bz ke ? hurmmm entahlah… x taw dah nak cakap camne … redha je lah…


Kisah dongeng by Stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini
Apa yang mampu ku berhias

Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa

Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya

Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini
Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

p/s: pernah akue terfikir utk melupakan segala hal ini semua dan bz cuma dgn keje. sudah penat dah menangis dengan rapuhnya sesuatu perkenalan atau persahabatan….

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...