Followers

Waaaaarrggghhh!!

image Laptop aku rosak!!!!, kenapa lah nie terjadi dkt aku. Assignment web-publishing belum start lg, camner nie. Adakah tuhan sedang menguji aku?. Tolonglah aku sekarang amat memerlukan bantuan, di mana org yg bernama kawan apabila kita kesusahan?

Laptop rosak?

-Sebenarnya laptop aku x rosak serius, but bagi aku ia adalah absolute serious. K the problems are:

    • ada satu bahagian in this laptop bau hangit (ada komponen yg terbakar) moga2 x serius, aku rasa komponen tue mesti berkaitan power. Agak2 nya aku kena tukar ganti baru komponen tue. Berapalah charge/ cost yg dikenakan ek?. Habislah aku.
    • on laptop boleh tp kengkadang sangkut (hang) tp mesti guna bateri (bateri kena charge terlebih dahulu), power adapter ok jer, tp bila on laptop (in desktop) plug-in jer power adapter terus padam. Power adapter tue pulak just boleh charging batery je. Apasal ek? aduyai, problem-problem.
    • Secara quantitative thinking;
      • Nak hantar acer-service-centre terdekat tp x boleh tinggal situ, kena suruh kedai tue just tgk n check what the problem is, n then carik alat gantinya.
      • Kelas camner? hmm, kelas just bawak laptop time betul2 kena guna cam: web-publishing jer. klu nak guna waktu lain boleh tp kena jimat batteri or charge before that.
      • Next, terpaksa pinjam dak2 umah intan3 60 nyer battery.
      • Klu nak g on9 plak, kena just guna battery jer. x bleh lama2. huhu. Sedey2

LABEL: Matilah aku!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...